Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – Τι προτείνουμε

Την περίοδο αυτή, πολλοί Δήμοι της χώρας πρόκειται να εκπονήσουν Μελέτες στα πλαίσια των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Στους Δήμους περιλαμβάνεται και το Μαρούσι, που θα χρηματοδοτηθεί με 86.000€ από το Πράσινο Ταμείο για το σκοπό αυτό (εκπόνηση μόνο, όχι τα έργα).
Με την ευκαιρία ο Σύλλογός μας καταθέτει στο δημόσιο διάλογο απόψεις και συγκεκριμένες προτάσεις, για τη Βιώσιμη Κινητικότητα στην πόλη μας, το Μαρούσι. Τις παρακάτω απόψεις στείλαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αμαρουσίου:
Οι συνθήκες στην πόλη είναι λίγο πολύ γνωστές και βιώνονται από όλους μας. Στο κέντρο γίνονται τα έργα της Ευτέρπης για το πάρκινγκ και η μετακίνηση γενικά είναι κατόρθωμα. Οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι ΑΜΕΑ ασφυκτιούν, πολλές φορές κινούνται μέσα στο δρόμο και κινδυνεύουν. Η δημόσια συγκοινωνία είναι ανεπαρκέστατη. Η κίνηση διαμέσου του Κέντρου είναι αυξημένη και η στάθμευση προβληματική. Επικρατεί η περιχαράκωση με διαχωριστικά την Κηφισίας και τη γραμμή του τρένου.
Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα είναι το ζητούμενο για να γίνει πιο ανθρώπινη η ζωή στην πόλη. Είναι ένα σχέδιο που περιορίζει τη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου. Με περισσότερο περπάτημα, ποδήλατο και μαζικά μέσα συγκοινωνίας. Για να μπορούμε να έχουμε μετακίνηση φιλοπεριβαλλοντική, χωρίς ρύπανση και θόρυβο, και βεβαίως οικονομική. Αλλά και διευκολύνει την ανάπτυξη μιας άλλης κοινωνικότητας.
Σε ένα ΣΒΑΚ για το Μαρούσι ζητείται από όλους μας ένας άλλος τρόπος σκέψης που να μην γυρίζει γύρω από το αυτοκίνητο, να μην πριμοδοτεί το αυτοκίνητο. Το Σχέδιο θα πρέπει να ψάχνει και να βρίσκει χώρους. Περισσότερο χώρο για κίνηση, περισσότερο ελεύθερο χώρο και χώρο με πράσινο. Για εμάς βασική σύνδεση της βιώσιμης μετακίνησης είναι η σύνδεση Κέντρου με το ΟΑΚΑ και η σύνδεση Κέντρου με το Δάσος Συγγρού.
Προτείνουμε λοιπόν το Σχέδιο που θα εκπονηθεί να περιέχει:
1. Η διαμπερής κυκλοφορία να αποτρέπεται με ένα σύστημα σήμανσης με πινακίδες που να εκτρέπουν την κυκλοφορία προς Αθήνα και να αποτρέπουν τις εισόδους στο Μαρούσι. Ίσως και με αναδιάταξη των κατευθύνσεων κυκλοφορίας.
2. Η δημόσια συγκοινωνία να ενισχύεται σοβαρά, με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ίσως και ηλεκτροκίνητα, με συχνότερα δρομολόγια και με προσανατολισμό τη μετακίνηση των κατοίκων από και προς το Κέντρο.
3. Αύξηση της βιώσιμης κινητικότητας στους Αγίους Αναργύρους με διαμόρφωση ενός τριγώνου σε φυτεμένο χώρο στη διασταύρωση Θέμιδος-Δ.Γούναρη, διαμόρφωση σε ήπιας κυκλοφορίας την οδό 25ης Μαρτίου, διαμορφώσεις πεζοδρόμου-ποδηλατοδρόμου στις στενές οδούς Ήβης και Πανός.
4. Πεζοδρόμια στην Θέμιδος, Διονύσου και Δ.Ράλλη, και οπουδήποτε αλλού αυτά είναι ανεπαρκή.
5. Σύνδεση του Κέντρου με το Δάσος Συγγρού με πεζογέφυρα στο ύψος της συμβολής Βασ.Σοφίας με την Κηφισίας.
6. Ο χώρος μεταξύ Νηρηίδων και παραδρόμου Αττικής Οδού (οικόπεδο Μαδούρου) να διαμορφωθεί σε γίνει χώρος με υψηλό πράσινο και να δοθεί σε κοινόχρηστη χρήση των κατοίκων.
7. Διαδρομή πεζών-ποδηλάτων από Κέντρο (ΗΣΑΠ) στο ΟΑΚΑ μέσω Λέκκα, Πλαταιών, Εργατική, Ιερού Λόχου, Πριγκηπονήσων, Μαραθωνομάχων, Ερατούς, Πρωταγόρα, Αμαρυσίας Αρτέμιδας (Ταυτίζεται με την διαδρομή ΑΜ4 του Μητροπολιτικού Σχεδίου για το Ποδήλατο του Οργανισμού Αθήνας).
8. Διαμόρφωση της Γαρδέλη σε ήπιας κυκλοφορίας και ενοποίησή της με την πλατεία Αγίας Λαύρας
9. Η στάθμευση να προσανατολιστεί στη Νερατζιώτισσα και όχι στο Κέντρο. Η στάθμευση να είναι ευνοϊκή για τους κατοίκους του Αμαρουσίου σε όλους τους υφιστάμενους και μελλοντικούς χώρους στάθμευσης.
10. Να μπουν τα ονόματα των δρόμων (πινακίδες) όπου δεν υπάρχουν.
11. Να μπει φωτισμός όπου δεν υπάρχει.
12. Να προχωρήσουν οι δενδροφυτεύσεις στο κέντρο, στην πλ.Αγ.Λαύρας όπου έχουν ξεραθεί αρκετά δένδρα καθως και η ανάπλαση της πλ.Ηρώων που ανακοινώθηκε και δεν πραγματοποιήθηκε.

Το Σχέδιο απαιτεί τη συμμετοχή των πολιτών. Χωρίς τους πολίτες, ακόμα και ο καλύτερος σχεδιασμός του Δήμου ή του Κράτους δεν θα πετύχει. Σε άλλους Δήμους ξεκίνησαν με διαβούλευση και έκαναν ψηφιακή πλατφόρμα για τη διατύπωση προτάσεων. Εδώ, τίποτα τέτοιο δεν συμβαίνει. Ελπίζουμε οι απόψεις μας να ληφθούν σοβαρά υπόψιν για ένα καλύτερο μέλλον στην πόλη μας.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                                                            Ο Γενικός Γραμματέας
Θεμιστοκλής Αδαμόπουλος                                          Χρήστος Παπαζλιώτης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s